DATA LAKE

2019

Installation with video

Size variable
Light box: 30x30x30cm
Plastic tank: 25x40x22cm
Adhesive film: 70x140cm

Video duration: 5min 7sec

Material: Light box, Plastic tank, Water, Adhesive film

Is the time spent on the digital platform stored somewhere and transformed into the fuel of industry? This practice explores such questions and conditions.

The time I spent on the digital platform is stored as data. Technology companies continuously design addiction and gains data. The work explores how technology exploits our time and how interference to time is permeating our lives. The installation takes the form of a lake from the Data Lake, which is a popular data storage for the enterprise. And it uses water as an element of nature. The amount of time and data that corresponds to the usage of several major social media platforms is reproduced by the difference in the amount of water on each tank. The video How to be Insensitive (2018) is played. The video disassembles the popular content on the video platform and recreates its features. The video that stimulates the senses delivers creepy sounds and scenes that give tactile satisfaction.

The displaying of the converting of time and data into natural objects like water insists on the concept of the existence of human beings in Asian philosophy that consider human beings as part of nature, not part of the social system.

내가 온라인 플랫폼에서 보낸 시간이 어딘가에 저장되어 산업의 연료로 변모하고 있습니까? 작업은 그러한 질문과 조건을 탐구합니다.

우리가 디지털 플랫폼에서 보낸 시간은 데이터로 저장됩니다. 기술 기업은 지속적으로 중독을 디자인 하고 사용자로부터 데이터를 얻습니다. 작업은 기술이 어떻게 우리의 시간을 착취하고 시간에 대한 간섭이 우리의 삶에 침투하고 있는지 탐구합니다.

설치는 기업을 위해 널리 사용되는 데이터 저장소 인 Data Lake에서 호수 형태를 취합니다. 자연의 요소로 물을 사용합니다. 몇 가지 주요 소셜 미디어 플랫폼의 사용에 해당하는 시간과 데이터의 양은 각 물의 양의 차이로 재현됩니다. 비디오 How to be Insensitive (2018) 가 함께 설치됩니다. 비디오는 온라인 비디오 공유 플랫폼에서 인기있는 컨텐츠들을 분해하고 그 특징을 재현합니다. 동시에 촉각적 만족감을 주는 장면들과 소름끼치는 사운드를 제공해 감각을 자극합니다.

작업은 물과 같은 자연의 사물로 전환 된 인간의 시간과 데이터를 보여줌으로써 아시아 전통 철학에서 정의하는 인간의 존재, 즉 사회 시스템의 일부가 아닌 자연의 일부로서 인간의 존재를 주장합니다.